sreda, 15. junij 2011

Anketa "Uporaba čitalniških prostorov NUK in CTK"

Spoštovani uporabniki Centralne tehniške knjižnice Univerze v Ljubljani

Kot ste lahko opazili, smo vas v preteklih tednih prosili za izpolnjevanje ankete "Uporaba čitalniških prostorov NUK in CTK", ki smo jo  izvedli v zvezi z možnostjo podaljšanja odpiralnega časa knjižnice. Za vaš odziv se vam najlepše zahvaljujemo, še posebej za  predloge za izboljšanje čitalniških prostorov in storitev čitalnic CTK. Navedli ste kar nekaj želja in predvsem pripomb, na katere vam bom skušala vsaj delno odgovoriti.

Podaljšanje odpiralnega časa
Knjižnica je odprta od ponedeljka do petka 14 ur na dan ob sobotah pa 5 ur. Za tako odprtost in spremljajoče dejavnosti  je na oddelku izposoje 8 zaposlenih (od tega ena oseba pripada knjižnici FKKT). S temi zaposlenimi je potrebno pokriti delo v skladišču, na izposojevalnem pultu, informacijskem pultu, poskrbeti za pravilno postavitev gradiva v skladišču in prostem pristopu, pripravo in pospravljanje gradiva, pripravo gradiva za odpis, občasnemu čiščenju polic in še kaj bi se našlo. Za daljše odprtje knjižnice bi nujno potrebovali več resursov. Glede na vaš odziv obljubljamo, da bomo naredili vse, da se bo to v prihodnost uresničilo. Že septembra bomo izvedli testno podaljšanje odpiralnega časa do 24. ure.

Vaše želje so tudi o celodnevni odprtosti knjižnice v poletnih mesecih (julij, avgust). Tudi tu nas tepe premalo zaposlenih. Vendarle ugotavljamo, da vsaj od sredine julija do sredine avgusta ni večjega obiska v čitalnicah.

Podaljšanje odpiralnega časa v nočnih urah je med drugim povezano tudi z varnostjo vas, dragi uporabniki in nas zaposlenih. Naša finančna sredstva nam trenutno omogočajo zaposlitev varnostnika le za 4 ure v večernih urah. Za daljši čas bi morali poseči v sredstva namenjena literaturi, kar pa ne želimo.

Boljša ventilacija oz. prezračevanje prostorov
CTK je bila v te prostore preseljena leta 1994 le začasno (takrat je bilo mišljeno, da le za  4 leta), kar nam je obljubljala takratna vlada RS. Tudi te prostore nam je za zamenjavo vile na Tomšičevi 7, sedaj je v njej Ameriška ambasada, najela takratna vlada. Sedanji prostori CTK niso bili nikoli namenjeni knjižnici, pač pa so bili v njej le poslovni prostori Iskre. Centralna klimatska naprava je bila dimenzionirana za veliko manjše število oseb (tiha čitalnica npr. le za  max. 8). Obstoječega centralnega sistema upravljavci celotne stavbe ne morejo več nadgraditi, ker  je sistem zastarel. Tudi stene in okna celotne zgradbe ne premorejo nikakršne izolativnosti. Ker se zavedam, da vam je neznosno vroče in je v prostorih tudi slab zrak, vsako jutro zaradi vas prihajam v službo že ob 6:00, da odprem okna (tam kjer se da, kljub prepovedi hiše) in jih zaprem pred vašim prihodom (včasih jih pozabim tudi zapreti). Prav tako vas obveščam, da bomo v teh dneh namestili dodatno klimatsko napravo za prezračevanje in hlajenje tihe čitalnice.

Več prostora, več samostojnih miz
Tako vi kot mi smo obsojeni na obstoječ prostor, ker sredstev za izgradnjo nove knjižnice ni. Kot  zanimivost: povsod tam kjer naj bi nov CTK stal, je danes parkirišče (parkirna ploščad pred  Maximarketom, nasproti Tobačne – za postajališčem LPP, nesojena lokacija znana pod imenom NUK2). Nekaj dodatnih študijskih mest vam bomo v dopoldanskih urah lahko ponudili v naši sejni sobi (od 8:00 do 15:00).

Glede predloga zamenjave miz z študijskimi boksi pa moramo reči, da bi v primeru zamenjave  velikih miz z manjšimi posledično zmanjšali tudi število študijskih  mest.
Velikost in postavitev miz, na katere leti toliko vaših pripomb,  kot tudi vso ostalo opremo je leta 1994 načrtoval eden bolj znanih slovenskih arhitektov Marko Mušič. Tudi z to opremo v prostem pristopu zaposleni nismo najbolj zadovoljni.

Toaletni prostori
Na žalost vam lahko nudimo le tako velike toaletne prostore kot jih imamo. Že od samega začetka delovanja CTK v teh prostorih se z upravljavci zgradbe pregovarjamo o  pogostejšem čiščenju sanitarij, a kakšnega posebnega učinka ni. Je pa tu tudi nekaj na vas obiskovalcih: papirnate brisače sodijo v koš. Če zmanjka toaletnega papirja pa vas prosim, da o tem obvestite zaposlene na pultu izposoje. Problem bodo skušali urediti (poklicali bodo dežurno čistilko).

Modra luč (t.i. črna) je bila v sanitarije nameščena zaradi pogostih obiskov narkomanov. Še to jesen jih bomo poskusno zamenjali z navadnimi.

Boljša razsvetljava več namiznih svetil
Ker vemo, da obstoječa razsvetljava ne zadošča, so bila nad velikimi mizami že pred časom nameščena dodatna svetila. Tudi male mizice so dobile namizne lučke, ki pa hitreje izginjajo kot pa jih nadomeščamo (malo za šalo, malo za res: pustite jih tam kjer so; v akciji stanejo le toliko kot dva piva v lokalu)

Neprijaznost zaposlenih
Za to pa ni opravičila.
Z usposabljanjem, pogovori in opominjanjem jih bomo poskušali narediti bolj prijazne. Kljub temu pa bi dodala: Delamo v enakih klimatskih pogojih kot vi, na dodatnem prepihu med vhodnimi vrati, dvigalom za hrbtom in dvema toaletnima prostoroma pred sabo. Poleg tega pa še uporabniki, tihi ali glasni, dobre ali slabe volje, tako zelo razposajeni v vhodni avli, da preprosto ne slišimo sogovornika na drugi strani telefona… Oh! Oprostite! Sem rekla, da za neprijaznost ni opravičila.

Za konec pa še tole: Z vašimi pripombami in predlogi ste resnično vedno dobrodošli. Kar je v naši skupni moči bomo skušali rešiti (ampak res tisto, kar je  v naši moči in ni pogojeno z financami…). Jeseni z direktorjem načrtujeva dan odprtih vrat, kjer vam bomo podrobno predstavili delovanje naše knjižnice. Mi se tega srečanja zelo veselimo in vas vabimo, da se ga udeležite. O datumu srečanja boste obveščeni na blogu, spletni strani, oglasnih deskah….


Erika Maver, univ.dipl.inž.el.
vodja izposoje

Tel: 01 2003 440
osebno: soba 114

2 komentarjev:

fnekrep pravi ...

Bralec tega zapisa, predvsem pa vsak uporabnik vaših storitev vam bo priznal, da so pomanjkljivosti, ki jih samokritično ugotavljate, v največji meri krivda preskromne podpore javnega financerja. In da je zadovoljstvo večine vaših uporabnikov v poglavitni meri rezultat vašega predanega dela in tudi zaradi vas si želim, da bo ta zapis prebral tudi kdo, ki lahko aktualno pomaga pri izboljšanju vaših delovnih pogojev. S tem bomo posredno pridobili tudi uporabniki. Hvala vam za prijazno atmosfero v vaši hiši.

Miro Pušnik pravi ...

Spoštovani, dopis z rezultati ankete je romal na 8 različnih naslovov od UL preko MK do MVZT. Poudariti moram, da vsi načeloma podpirajo CTK. Je pa v teh časih težko doseči kaj zelo pomembnega. Zato smo se odločili, da do sistemske rešitve t.j. nove gradnje poizkušamo z drobnimi koraki iz teh prostorov doseči čim večji izplen. Univerza v Ljubljani mora zagotoviti ustrezne študijske prostore. Vendar se zavedamo, da smo UL tudi CTK in moramo prevzemati svoj del odgovornosti. Večno jamranje je neproduktivno, opozorila pa so na mestu. Torej: s pametnim razporejanjem denarja lahko s sorazmerno majhnimi posegi dosežemo zelo veliko - upam, da nas bodo naši uporabniki pri tem podprli - tudi brez večjega dodatnega financiranja. Pa tudi kak novi fond proačuna bi lahko iznašli. Skratka, kriza bistri naše misli. Ob koncu moram poudariti, da je to, da je pobuda za podaljšanje prišla s strani študentov, meni osebno kot knjižnici pomenilo zelo veliko. Takih zahtev do sedaj nismo bili vajeni in take zahteve so izraz največje podpore. To je za nas torej velika čast kot tudi odgovornost in upam, da bomo znali z obojim ustrezno ravnati. Lp Miro P., direktor CTK